Tilbage

volvo 940 kører ikke (Volvo 900 Serien #4496)

peter sørensen • 2011-12-24 16:53

Hej er der nogen der kan hjælpe mig igen volvo 940 2,3 år 1992 begyndte at fra den ene dag til anden at gå ustabilt kører ikke på alle 4 cylinder motoren ryster man kan køre den men der er intet træk i den den lyder også anderledes når man starter den troede at der ikke var mere strøm på batteri men det var der. håber på nogle gode råd hil Peter


#100858 Jan Riekehr • 2011-12-24 21:46

Hej Peter det lyder som den ikke får nok benzin eller er det et tændningsproblem. Mvh. Jan


#100860 Jonas P • 2011-12-25 12:34

Kan også være vakuum slangen til bremseforstærkeren, som er utæt.


#100861 Kent Skovsen • 2011-12-25 16:26

Det kan også være dine tændkabler der er gået istykker og evt bare den ene af dem. du kan jo prøve at ta en af ad gangen og så se om du kan høre forskel på motoren.


#100862 peter sørensen • 2011-12-25 16:39

Hej alle og tak for oplysningerne jeg prøver at kigge på det en af dagene.Men jeg må spørge om der er nogen der med sikkerhed kan sige at uoriginale dele til tændings systemet er noget skidt.Jeg købte for ca 2år tilbage nyt strømfordelerdæksel rotor tændspole tændrørskabler gennem annerkendt firma men jeg ved godt at originale dele er bedst måske nogen ved hvilke mærker firmaer der sælger uoriginale dele som virker.


#100863 peter sørensen • 2011-12-28 19:25

Så er jeg tilbage har skiftet tændspole nyt batteri ny rotor ny strømfordelerdæksel ny vacumslange checket tomgangsventil 4 nye tændrør men det har ikke hjulpet er stadig som den ikke kører på alle cylindre.tændkabler målt til 1.46 2.02 2.71 3.28 og tilsyneladende fundet iorden.Er der nogen gode forslag eller addresse til en i Københavnsområdet der kan reparere .


#100864 Jens Peter Jensen • 2011-12-28 20:09

Hej Peter Jeg træder lige ind for at give dig et HINT, jeg er ikke 900 mand men 200 mand, men med de syntomer som du beskirver, så har jeg repareret mange Volvo 240ere med samme symtomer, og de peger allesammen i retning af en utæt indsugningsmanifold pakning (falsk luft) Den cylinder som ikke "tænder" når motoren går i tomgang, er den cylinder som har utætheden i indsugningssiden, en indsugningspakning er let at skifte, og en spritny koster ca. 150,-kr MVH Jens Peter


#100865 peter sørensen • 2011-12-28 22:14

Hej Jens Peter jeg vil lige høre dig om dette jeg kørte ned for at tanke bezin men når man kører den mangler der hele tiden trækkraft og man kan høre at der mangler tænding på en cylinder hænger det stadig sammmen med en defekt pakning håber du har ret skal det være en original eller uoriginal pakning og skal man bruge flydende pakning.hilsen Peter


#100866 Jens Peter Jensen • 2011-12-29 00:18

Hej Peter Det gør det, og det er nemt at se når du tager indsugningsmanifoldet af og trækker det tilbage, så vil du se et sted hvor det mangler et lille stykke af pakningen.(som regel er det for neden) Original pakning og ingen flydende sager. MVH Jens Peter


#100867 Ben • 2011-12-30 11:33

Jeg ville først tjekke om styrbokser giver fejlkoder. De kan selv om motorstyringslampe er ikke tændt. Husk at slette koder først og kører lidt inden du aflæser dem. De kan hjælpe med at lokalisere problemet.


#100868 peter sørensen • 2012-01-11 20:14

Hej igen alle.Det sidste jeg gjorde var at skifte pakning ved indsugningsmanifold det blev bare ikke bedre.Efter et par dage fik jeg kørt den hen til en der har en kompresionstester og det hviste sig at der ikke var ordentlig kompresion på cylinder 3+4.Det var en defekt toppakning.Set i bakspejlet blev den for 4 år tilbage nok for varm da termostaten holdt op med at virke det er nok der den har taget skade.Alligevel tak for de gode råd og hjælp. Peter Sørensen


#100869 Lars • 2012-01-16 11:41

Hej Peter. Det kunne også være krumtapsføleren. mvh Lars