Tilbage

Indsprøjtning igen ... (Volvo 700 Serien #892)

Sebastian Neumann • 2003-10-05 09:56

Hej igen. Ja så er det galt en gang til... Nu kan 740'en starte, MEN den kan ca køre i 10 - 20 sekunder, og kun hvis man giver gas. Derefter dør den. Det jeg er kommet frem til indtil videre med DETTE problem er at den taber trykket, men ikke fordi at tilførsel og returrør er sprunget, men det er ligesom om at styreboksen ikke holder pumperelæet og systemrelæet åbent. Det er som om det hele lukker af. Jeg har også haft benzintryksregulatoren under mistanke, men det var mere noget med at trykket ikke blev reguleret, jeg havde slangen til retur af og prøvede så at starte bilen, der kom ikke noget ud af returløbet ved benzintryksregulatoren. Dette kan vel så være pga. to ting, enten at benzintrykket er for lavt, eller at den ikke åbner og trykket stiger temmelig kraftigt. For sjovs skyld prøvede jeg at luse klemme 30 og 87/2 på pumpe / styre relæet for at få liv i pumperne uden at starte bilen. De virker begge to men hovedpumpen kværner løs og virker virkelig som om den skal arbejde hårdt for at få benzinen frem, kan det være pga. en regulator der er kaputski ? Jeg mener hvis man piller hovedpumpen fra, og der er tryk i systemet, så burde bilen vel kunne køre de der 10 - 20 sekunder hvorefter den burde gå ud ikke. Håber at der er nogen der har en ide om hvad pokker der nu er i vejen... Håber ikke at styreboksen er kaputski. Men den leverer kun et forkert signal til diagnosestikket, og så får den et ret specielt signal fra gasspjældspotentiometeret ved lukket spjæld får den 11 V på klemme 3 hvor den burde have 0V og 0V ved fuldgas hvor den burde have 11 - 14 V på klemme 3. Men bilen burde vel kunne køre med det kaput ( ikke særlig godt ) men på fejltilstanden bare så man kan komme hjem ??? For det der er mærkeligt er jo netop at den fuldstændig taber trykket hvorefter man ved at luse klemme 30 og 87/2 kan få tryk igen og så starter den og kører lidt.... Håber på ideer... Mvh. Sebastian PS : BEnzinfilteret er også nyt.