Tilbage

Motor skyder og sprutter. (Volvo 700 Serien #4845)

Hax Hermansen • 2013-11-30 23:26

Det er en 740 gle. årg. 87.motor B230E.km. 314.000 km Bilen har kørt perfekt..Men da jeg sidst skulle starte,skød motoren og løb vildt op i omdrejninger,speederen blev ikke rørt,men motoren speedede op og skød et par gange ,for derefter at dø.Prøver igen efter et par minutter,men det samme sker,den speeder op til ca.3000 omdr/min skyder og sprutter for derefter at dø.Forsøg igen...Ved at PUMPE gaspedalen,kan motoren holdes igang,men stadig med skyden og ujævn motorgang.


#100496 Jens Peter Jensen • 2013-12-03 09:06

Hej Max Du henter blot en anden motor hos mig (B230E) og sætter den i din Volvo. Pris 1200,-kr MVH Jens Peter


#100497 Jacob • 2013-12-03 14:15

Jeg havde engang en 240 med E motor. Den har tomgangsmotor lidt ala motorene med Regina styring. Min kunne også finde på at skabe sig. Købte faktisk en brugt motor af dig JP... :-) Du kan også prøve at tjekke om luftpladen i spjældet er centreret ordenligt. Du skal have Løsnet for gummibælgen og se til at spjæld "tallerknen" sidder korrekt centreret i spjældhuset. Mig bekendt er det een af de helt store syndere...


#100498 Hax Hermansen • 2013-12-04 23:59

Rend og hop,med salg af billige motorer.Motoren har kørt perfekt, indtil forleden dag.Jeg vil tjekke "tallerkenen" i luftmængdemåleren og har læst mig til at, trykregulatoren kan være årsag,til ujævn motorgang.


#100499 Steen Damsgaard • 2013-12-05 21:38

Goddag Hvor sidder tallerkenen i luftmængdemåleren ?? Mvh Steen Frederikssund


#100500 Jacob • 2013-12-05 21:44

den sidder i spjældhuset. ikke i luftmængdemåleren. :-)


#100501 Hax Hermansen • 2013-12-05 22:27

Jeg vil mene at "tallerkenen" er den store runde plade der sidder monteret med en 5mm. bolt nederst,når man tager gummibælgen af luftmængdemåleren.Spjældet er den øverste del,som gaskablet har forbindelse til.


#100502 Jacob • 2013-12-06 07:05

Nåe ja naturligvis ( det er længe siden jeg havde bilen ) :-)


#100503 Hax Hermansen • 2013-12-11 23:18

Så kører maskinen igen.Det var en utæt slange,fra koldstarsventilen til gasspjældet i manifolden,samt snavset "tallerken" i luftmændemåleren,der drillede.


#100504 Jacob • 2013-12-12 11:12

fedt!


#100505 Kent Skovsen • 2013-12-12 15:18

Og du løste opgaven uden at skulle skifte motor ;-)