Tilbage

Volvo 740 sætter ud nå der kommer ladeluft fra tur (Volvo 700 Serien #4102)

Peter Juul • 2005-09-08 14:02

Hej, jeg har en 745 fra 86 der havde en totalt renoveret motor der havde kørt ½ år da jeg fik den, det var en B230A der var modificeret med et originalt turbo kit fra Volvo, dvs det var en B230AT (med carburator). Jeg har siden lagt ledningsnet, tank, benzin pumpe, styring osv på fra en tysk 745 fra 89 men da jeg i forvejen havde turbo på valgte jeg at lade min egen motor ligge i men montere injection over på den, den har dog et stort problem, når jeg træder på speederen sætter motoren ud så snart der ikke er vacum i manifolden men ca ved nul tryk/vacum, når motoren er helt nystartet sker dette ikke men det er jo ikke lige det rigtige tidspunkt at fyre den af på så det er uvist om den gør knuder hvis den presses meget under de omstændigheder. Temp sensors, strømfordeler, tændrør og kabler er skiftet ligeledes er olie og filter. Jeg har checket at trykket eller tryk forskellen over dyserne er konstant, dvs benzin trykket stiger som jeg tror det skal. Den eneste forskel jeg lige kan få øje på er måske at min luftmængde måler sidder før turboen og ikke efter som jeg tror den sidder på den originale turbo motor, er der nogen der kan hjælpe med et par gode råd ? Er der nogen der ved om der er forskel på indsprøjtning/tændings elektronikken på en turbo og en uden turbo ?