Tilbage

Hvad skal den koste.? (volvo240.dk #1277)

Dennis • 2004-02-02 18:16

Hej alle sammen. Jeg er blevet tilbudt en volvo 244 original turbu, fra 1982. Kabinen er fin. og bilen har kørt ca. 280000 km. Manden vil have 700 kr. for den. hvad er jeres bud, dyrt eller billigt? Der skal skiftet panel, inderskærme og så er der et par huller i bunden. Mvh. Dennis


#1278 Sebastian Neumann • 2004-02-02 18:43

Hej. Hvis du mener 700 kr, så kommer det jo an på standen. Du siger kabinen er fin, ok, den skal altså have lavet noget pladearbejde også. Hvis du selv kan lave det eller kender en der kan så er det problem løst. Men tag en tur i bilen, ryger den blåt når du sparker til den, er der olie i kølervæsken, glider koblingen osv. Men jeg tror ikke du finder en 244 turbo billigere end 700 kr hvis jeg skal være helt ærlig. Bare pas på at du ikke forelsker dig i turboen alene. Jeg købte en 245 karburatorturbo for ca. 1000 tror jeg nok det var, og det endte med at jeg - bare for at få den gennem syn brugte ca 8 - 9000 kr på den ( og den er stadig grim og rusten og holder ikke et syn til ). Så se dig godt for det er mit råd. Ved du ikke hvad du skal kigge efter / mærke efter når du ser bilen så tag en med der ved noget om det - men 700 kr det er altså billigt. Mvh. Sebastian Neumann


#1280 Allan • 2004-02-02 18:49

Hej! Ja det lyder også umiddelbart billigt de 7000kr. hvis den er ellers er imelig fin og pas på du ikke kun forelsker dig i turboen. Hvad vil det sige at en bil klider i koblingen?? mvh. allan


#1281 Sebastian Neumann • 2004-02-02 21:36

Hej igen. Det betyder simpelthen at svinghjul og trykplade kører med forskellige omdrejninger. Du kan mærke det hvis du kører, sætter bilen i fx. andet gear, klamper pedalen og omdrejningerne bare stiger og stiger men bilen "trækker" ikke rigtig med - lyden er umiskendelig og det samme er lugten hvis man holder på... Håber det besvarede spørgsmålet. Mvh. Sebastian