Tilbage

Volvo 245 godkendelse/diskusion (Volvo-folk imellem #4877)

Frederik Hald • 2014-02-24 00:06

Hej, jeg står og overvejer at få fat i en volvo 245 på gule plader. Men vil med det samme, lægge en b21et motor i, da jeg har en på hånden. Nu har jeg så haft en faktisk forholdsvis stor diskusion med nogle venner om, om hvorvidt det er muligt/lovligt. - Jeg vil mene det er fuldt ud lovligt, da karossen er godkendt til 220hk med andre bremser m.m. Jeg har altid haft en idé om at så længe man holdte sig under de 220hk og X antal Nm. så burde man ikke skulle betale afgift? Er min forståelse helt forkert? Bilen jeg kigger på er fra 91, og dét ser jeg dog lidt som et problem når jeg tænker på lidt optimering. Hvad siger i? Mvh. Frederik Hald


#100704 Jens Peter Jensen • 2014-02-24 10:01

Hej Frederik Det er der ingen problem i at gøre. Men du slipper nok ikke uden om en lille afgift. Hvis det er den 1991 van i bjerringbro du har kig på, så kan jeg anbefale den, fordi det er min gamle Van, og den er i orden til prisen. MVH J.P.


#100705 Frederik Hald • 2014-02-24 11:05

Hej Jens Peter, der står godt nok at den er fra Give den her: http://m.dba.dk/volvo-240-st-car-5-doers/id-1006151276 / Er det den du tænker på? Mvh Frederik


#100706 Jens Peter Jensen • 2014-02-24 11:26

Hej Frederik Nej den i Bjerringbro til 9000 kr er min gamle Van. MVH J.P.


#100708 Frederik Hald • 2014-02-24 11:37

Kan ikke finde helt finde den?


#100709 Christian Fisker • 2014-02-24 11:44

Hej Du "slipper" ikke bare med en lille afgift. For du får den aldrig nogen side godkendt. For en gammel B21ET kommer aldrig til at kunne overholde emissionskravene, som en Volvo 240 fra 1991 er underlagt. Mvh Christian


#100710 Frederik Hald • 2014-02-24 11:52

Nej det har jeg godt nok tænkt over Christian.. Må hellere finde en ældre model!


#100711 Mads Hansen • 2014-02-24 12:41

på en 1991 får du den nok ikke godkendt som der skrevet pga emissions krav. men en ældre er det ikke det store problem. mener skærrings dato for emissions test ligger på årgang engang i starten af 80erne (81/82) men er ikke sikker. fik det lavet på min 242 fra 1975 hvor der er blevet smidt en B230AT i uden at skulle betale afgift. Pga originalt volvo turbo kit. og kunne også være kommet afsted med at have bygget den om til indsprøjt turbo uden afgift. der er et eksempel på skats hjemme side på en 240 med en B21A der er bygget om til en indsprøjts turbo uden der skal betales afgift. vil lige se om jeg kan finde link til eksempel på skats hjemmeside.


#100712 Mads Hansen • 2014-02-24 12:47

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947435&vId=209219 læs overstående eksempel på tunning der ikke skal betale afgift af. angående volvo er de til at snakke med også med andre motor typer end lige en B21A lige så snart du kommer forbi de første NEJ hovede der tag tlf. (kan godt tag lidt tid, men med SKAT skal man bare ikke tag NEJ som et svar, bare bliv ved med at presse på) Jeg endte med at snakkede med en der sad i Århus, han fixed det på 2 dage, ligeså snart jeg var kommet igennem (total tid en lille uges tid. der var min bil så også synet med konstruktive ændringer (B230AT motor) og kunne ikke fo udleveret plader før den var behandlet af skat.


#100713 Mads Hansen • 2014-02-24 12:48

du skal selvfølig også have papir med fra volvo DK om at den 240 må have op til 220 HK med ventileret skiver og 200 hk med massive skiver. men det er nu nemt, der ringer du bare til volvo DK, så fixe de den får dig.


#100714 Kent Skovsen • 2014-02-24 17:39

Du skal have de papirer fra Volvo der omhandler AT kittet hvis det er det som sidder på bilen eller det er det som du vil have på.Når du har dem i hånden kører du til syn med den og så skal de syne den uden vrøvl. Dernæst kan du være heldig at han tilføjer(konstruktive ændringer i papierne) og så åbner det flere muligheder bagefter. Sådan blev min synet og så fik jeg plader på dengang. Mvh Kent


#100715 Per Stockfleth • 2014-02-25 16:27

Du kan godt glemme at få papirer fra volvo længere. Det er de tre volvo'er fra Vmax, fået godt og grundigt smadret. Volvo Danmark har besluttet, at det endegyldigt er slut, fordi at de volvoer der var med i vmax ikke er, eller kan blive godkendt med de maskiner der er i. Og det vil volvo ikke ligge deres underskrift på mere, når folk misbruger det. TAK FOR LORT!


#100716 Kent Skovsen • 2014-02-25 17:17

Nu er der jo mere end et sæt papirer. Det med turbokittet er et sæt papirer for sig selv og det med effektgrænserne er et andet sæt papirer. Hvis volvo har et problem med dette her så burde de gå til dem som har fået de biler indregistreret og tage en snak med dem.


#100717 Mads Hansen • 2014-02-25 19:49

mon ikke man kunne snakke sig til enighed med volvo hvis det kommer dertil. snakker man pænt til folk og kan dokumenter det man laver, så kan jeg ikke se hvad volvo skulle have imod at et originalt r-sport turbo-kit bliver smidt i en volvo. jeg lavede min sidste år omkring den her tid. der var der ingen bøvl med volvo. Og de V-max biler er vist lidt mere end et år gamle