Tilbage

volvo 265 (igen) (Volvo-folk imellem #3951)

peter lauritzen • 2005-08-09 03:00

I forbindelse med mine spørgsmål vedr. min 265 V6 kan man lægge en B30 fra 165 over i eller er der andre forslag helst 6 benet. Peter


#3954 Morten Vig • 2005-08-09 12:01

For kun at skrive en gang. Til det første spørgsmål tikkende ventiler tyder på en slidt knast. Udtødningen fra en 240 turbo passer på med minimal svejsning. Og giver mere trækkraft, men ikke larm. en tunudstødning burde løse støjproblemet. 260 deler undervogn med 240 og et sænknings sæt til en 240 kan umiddelbart monteres på en 260 uden problemer, eller mærkelige køreegenskaber. En motor fra en 760 passer lige over, men det skal være med elektronink sprøjt. en B280 motor. Der løste de endelig smørings problemerne til topstykkerne. Ellers deler den jo blok med peogeot, og renault. Så en bi turbo motor fra en renualt alpine, kunne være rigtigt sjovt. MVH Morten


#3969 peter lauritzen • 2005-08-10 00:47

Hej Morten tak for svaret, men lige et til passer gearkassen fra 760 også lige over.


#3970 Morten Vig • 2005-08-10 06:46

Nej ikke helt. 700 serien har elektrisk speedometer. din har et mekanisk drevet. Løsningen er at finde et speedometer, og et bagtøj fra rn 240 fra 86 og frem. gear stangen sidder forskelligt, kan løses med et svejse værk. Og så er der lige kadanakslen. alt efter hvilken gearkasse du har nu og hvilken der sidder på 760. Dansk Uni kadan kan hjælpe med ombygningen af denne. MVH Morten


#3971 johan Årman • 2005-08-10 12:04

Hej. Husk lige på, at hvis du vil lægge en B280 i, skal du p.g.a det andet indsprøjtningssystem have styreboks og ledningsnet med over i bilen. Det er temmelig besværligt, når det er en 760 du tager det fra. Med mindre du er skrap til at tyde ledningsnet. Der er MANGE ledninger... Et andet forslag kunne være at lægge en god B27 eller B28 i og passe den. Man kan godt få den til at holde, men man skal passed den med god olie.


#3979 peter lauritzen • 2005-08-12 01:32

Hej med jer, tak for de hurtige svar, det har sat en del folk igang med at prøve at finde dele hos de forskellige autoophug, og har fundet dem, men kors de er dyre, så hvis der er nogen derude der ligge inde med et par knaster med nikketøj til en B27a så tøv ikke med at give lyd. Og så lige et tillægs spørgsmål, kan man bruge knasterne fra en E model på en A model. Peter


#3980 Morten Vig • 2005-08-12 07:33

Knasterne er ens om det er en E-A-F motor. Dog har de forskelligt reservedels nr imellem B27-B28- B280, Og B280 knasterne passer ikke i B27-B28 motorne. KG trimning har alle dele, Og jeg regnede på det engang. Det vil koste omkring 10.000 sv. kr. I dele at renovere topstykker. Derfor kører jeg med en 4 cylindret B 230 motor i dag. MVH Morten


#3981 Johan Årman • 2005-08-12 09:54

Hej. Hvorfor køber du dele og renoverer? Hvorfor køber du ikke bare en helt anden motor, som er i orden? Det er billigere og især nemmere. Der er selvfølgelig et stort monteringsarbejde, men hvis du har noget tid og en kran, så der det jo ligetil. Og en kran er jo ikke så dyr. Johan Årman


#3983 Morten Vig • 2005-08-12 21:21

Jojan prøv lige at finde en fejlkonstrueret oldsag der ikke fejler det samme. Det er nærmest umuligt. Hvis du kan finde en så skal du udfylde min lotto kupon til denne lørdag. En B 280 motor er vejen frem maks 7 ledninger der skal tilsluttes. Og lidt pumper, og andet da det er en a motor der skal skiftes. Men det hele kan gøres med originaldele, der skal bare mikses lidt, og snuden skal begraves i div rephåndbøger. MVH Morten


#3984 peter lauritzen • 2005-08-13 02:32

Hej Johan det med at købe en hel motor der er ok, det er sgutte så nemt enda, hvergang jeg løber ind i en så mangler knasterne, eller de er i udu. Dog har jeg muligvis fundet noget, men venter på svar. Og ellers har jeg en god bekendt der har nogle forretninger igang i Polen (billige tandlæger, bil rep. osv.) og han undsøger for mig hvad det vil koste at få den renoveret der nede.Peter


#3985 Johan Årman • 2005-08-13 10:42

Enig enig. Jeg har jo også gjort det selv. Det var bare for at slippe for ombygning. Held og lykke med projektet. Glæder mig til at høre om resultatet! Johan