Tilbage

Hjælp mine bremser (Volvo-folk imellem #3643)

René • 2005-06-14 19:35

Jeg har en 240 fra 83 med en b23a som lige har rundet de 200.000 km. Problemet er da jeg ville selv prøve at rense bremserne var pladen der sider bag skivebremse meget rusten er det ikke det der heder ankerplade er det nemt nok at skifte selv og er der mere end ankerpladen som der skal til. Men det der er det største problem er at bremserne bag hvor klodserne næsten ikke var til at få ud, der gummie der sider omkring cylinderen er helt rynket ikke så pæn og glat som de forerste bremset. Kan det klares med ny gummie eller skal der ny caliber til og er det noget jeg selv kan lave. Skal bremse klodserne side næsten opad skiven eller vad. For bremser er Girling og bag er ATE. Er det regtigt at der skal hældes automatgear olie i karburatoren. Jeg håber at der nogen der kan hjælpe mig. Hilsen René


#3646 Jens Peter Jensen • 2005-06-14 22:01

Hej René Ja, du kan selv skifte ankerpladerne, du afmonterer alt (også håndbremserne)(så får du også efterset dem i samme ombæring)når det hele er afmonteret rykker du akselen ud, og du kan aftage ankerpladen. Husk at vende den anordning der aktiverer håndbremsen rigtig ved monteringen. Kaliberne skal du renovere totalt, før montering. Husk!!!! At Girling kalibere skal have Girling skiver og Girling bremseklodser. Og ATE skal have ATE skiver og ATE bremseklodser. Målene på de 2 forskellige typer er ikke ens. Det med afstanden af klodserne til skiverne finder bremserne selv ud af. Ja, der skal en sjat ATF olie i kaburatoren. God fornøjelse med bremserne. MVH Jens Peter