Tilbage

Volvo 240 til Klubrally (Volvo-folk imellem #3571)

Lars Larsen • 2005-05-29 15:10

Hej folkens. Når jeg nu efterhånden sådan for alvor er blevet bidt på gerne at ville til at køre noget klubrally, så er jeg blevet enig med mig selv om at jeg nok hellere må sælge min Peugeot 405 van 1.4 og finde noget andet at køre i. I den forbindelse kom jeg i tanke om da jeg kørte markrace og havde en Volvo 242 b21e. Det er nok den mest solide bil jeg har været ude og køre i, og derfor kunne noget ligende nok være idéel til klubrally. Men, er godt klar over at volvoen er en ret tung bil, men skidt med det, så seriøst bliver det hellerikke, bare på hyggeplan. Men, hvilken model vil folk så anbefale??? Bilen vil dog (da jeg er under uddannelse og på SU) fungere til alm. persontransport samtidig, så det vil ikke være det helt seriøse med bur og hele pivtøjet fra starten af. Så, hvilken model vil i anbefale? Motoren skal gerne være RET simpel at skrue på, så jeg ikke kommer til at skulle have mere hjælp end højest nødvendigt (i skal nok komme til at høre fra mig herinde). Har selv overvejet en 2.3 glt'er, da det virker som en dejlig stærk motor, og samtidig mulighed for at få optimeret til at yde lidt mere, når det engang kommer. Nogen kommentarer?


#3572 bjørn nordskov • 2005-05-29 17:33

du skal ha fat i en b21et det ville nok være det bedste


#3573 Dennis C • 2005-05-29 19:05

>>Bjørn>> Hvis den skulle være simpel at skrue på og forholdsvis billig i drift er det nok ikke lige en B21ET...


#3579 kent • 2005-05-31 10:52

hva så med en b21at motor det kørte volvo jo med i starten af 80erne de ville ha en driftsikker og en billig måde at køre løb med.går selv med samme tanker som dig har en B230tic til at stå.med karburator.


#3581 Lars Larsen • 2005-05-31 14:29

Nu faldt jeg så også lige over at 360'erne er RET billige i indkøb - hvordan er de at køre i? Det må jo alt andet lige være en nyere konstruktion, men er den skrøbeligere?


#3590 kent • 2005-06-01 11:17

360 er en udmærket bil har haft en fra 1987 i 7 år.der var ingen problemer med den motoren var en b200k motor


#3596 Lars Larsen • 2005-06-01 21:10

Hmm, tror næsten jeg har besluttet mig for en turbo model, da der er mulighed for nogle flere HK :D Hva' siger folket til den idé?


#3625 Lars Larsen • 2005-06-07 21:58

Og lige ang. turbomodellerne - altså 2.1 turbo. Er det også den motorkonstruktion hvor ventilerne kan gå fri af stemplerne ved en sprungen tandrem. Og hvordan ser det ud med toppakningerne på dem - kører pt. peugeot, og dér er de jo rimelig svage... Og hvordan med gearkasse og drivlinie - kan det holde til effekten, og hvordan tager det at man skruer lidt op for det hele?


#3635 Henrik Schandorf • 2005-06-12 02:02

Sådan en 300 serie skulle hvad jeg har hørt have suveræne køreegenskaber til banerace grundet de dion bagakselen. Den skulle efter sigende være dyr at fremstille og sidder derfor kun på dyre og mere luksusprægede biler. Hvorfor man har puttet det på en 300 dunk kan man kun undre sig over? De gode egenskaber på bane ved jeg ikke om også gør sig gældende til rally - det kunne jo komme an på en prøve. Den er da lidt mindre til at starte med, hvis man da kan finde en der ikke er smask råden!? Henrik