Tilbage

Hvem kender en god.... (Volvo-folk imellem #3471)

Christian Mathiasen • 2009-06-29 11:49

...og dygtig mekaniker i Nordsjælland ??? Jeg er ved at være rimelig træt af det hakkeri min bil laver (har tidligere haft en tråd kørende) men ikke rigtig fået nogen brugbar respons ! Det er stadig en Volvo 940 med B230FD motor og "kun" kørt 230.000 km. Men har brug for en der kan køre en tur med mig og sige du skal prøve det eller det...håber det giver mening !! Vil jo gerne ud i sommerlandet i min dejlige Volvo :-) Mvh Chr.M.


#100313 Christian Mathiasen • 2009-07-01 10:33

Findes der virkelig ikke en der kender en god mekaniker i Nordsjælland ???? Chr.M.


#100314 Lars • 2009-07-01 11:44

brugbar respons!?!? Har du da skiftet benzin pumpen i tanken. og målt benzintrykket kørende?? Du kan jo ikke forlange, at vi kender fejlen. Volvo er jo en meget stabil bil. hvor fejlene er sjældne. Så det var måske en ide, át DU fandt fejlen. til os andre da vi ikke er plaget af den, på samme måde.....mvh Lars


#100315 Jens Peter Jensen • 2009-07-01 17:05

Hej Christian og Lars Man skal nu ikke skifte en pumpe i tanken fordi at en motor "hakker" i det, man skal blot først kontrollere om dem virker, og hvis den ikke gør, SÅ, skal man skifte den. Når man kører i en Volvo med F-motor, så er det en god ide at have et ekstra benzinpumpe-relæ liggende i Volvoen. Problemer med en F-motor er rimelig nemme at rette, da det ofte er små bitte fejl der er tale om, fordi motoren har helt og holdent ECU styring og tændings-styring. Nu kan jeg ikke lige hjælpe dig på stedet Christian, (jeg bor ved Holstebro) men jeg havde for ikke så lang tid siden en lokal Volvo-mand inde med noget der kunne ligne dit problem, og vi kørte en tur i den, og den sprang tændinger over ved acceralition, og jeg sagde så at vi ville køre hjem til mig og prøve et andet tændmodul. Da dette modul kom i den var alle problemer løst. (Og volvoejeren bandede lige som en tyrk) NU har den været på værksted så mange gange for at rette denne hakken, og så skifter du blot et tændmodul og så kører den bare. Det var faktisk det eneste de ikke havde skiftet på værkstedet. MVH Jens Peter


#100316 Christian Mathiasen • 2009-07-03 09:48

Hej Jens Peter Hvad skulle denne side dog gøre uden alt din viden og din vilje til at dele den !! Er helt fantastisk !! Men jeg vil nu gerne spørge lidt ind til den oplevelse som du har haft med ham du løste problemet for - kan du beskrive sådan mere detaljeret om hvordan du oplevede at motoren sprang tændinger over ?? Ved du hvor benzinpumpe relæet sidder i min bil ?? Jeg ved hvor det sidder i min 240 - men ikke i min 940 :-) Mvh Chr.M.


#100317 Jens Peter Jensen • 2009-07-03 11:04

Hej Christian Den mand jeg ordnede Volvoen for, har en Volvo 240 stc. årg 1992, og han havde fået ny svinghjulsføler/tændkabler/fordeler top og tændrør på værksted, men problemet var der stadigvæk.Når vi kørte derudad og accelererede op igen gearene, sprang den simpelthen nogle tændinger over (hakkede i det). Og det var tændmodulet der havde fejl. Og så vil jeg lige sige tak for de pæne ord. Og så fortælle dig, at jeg har KUN forstand på Volvo 200 serien, men F-motorerne sidder jo også i mange andre modeller, og de er de samme motorer, som i Volvo 240 modellerne fra 90 til 93. Så jeg ved ikke hvor benzinpumpe-relæet sidder i din 940. MVH Jens Peter


#100318 Peter Rasmussen • 2009-07-03 15:28

Bezinpumpe relæet sidder inde bag ved sikringerne ved askebæret, der sidder et par skruer og en dækplade som du lige skal have ud for at få cigarettænderen og det lille rum ud. MVH Peter


#100319 Christian Mathiasen • 2009-07-06 09:10

Hej Jens Peter Jamen ros skal man ha når man fortjener det - og omvendt :-) Jeg har rodet lidt med problemet her i weekenden, og nu har jeg fået fejlkode om luftmængdemåleren, så måske ligger problemet i virkeligheden der, selvom jeg har forsøgt at skifte ud med en jeg har liggende, så laver den stadig samme fejl...hmm så er det ikke sjovt at være Volvo ejer. Hvis den nu bare ikke ville køre eller starte, så kunne man søge problemet der, men det starter fint!!! God varm dag til alle :-) Chr.M.


#100320 Jens Peter Jensen • 2009-07-06 10:21

Hej Christian Når du skifter LMM ud med en anden,skal du huske at nulstille ECUeren, ved at tage et kabel af batteriet i mindst 5 minutter. Ellers får du samme fejl-kode igen. MVH Jens Peter