Tilbage

Blowoff ventil og K-jetronic (Volvo-folk imellem #3177)

Morten Lundager • 2005-04-12 00:09

Hejsa. Jeg har lidt problemer med min dumpventil og så det kære K-jetronic, Jeg har monteret en sådan åben justerbar type på indsugningsrøret efter intercooleren men kan ikke få det helt til at funge. Problemet er at når der er opnået ladetryk og man slipper gassen og skifter gear så lufter den fint ud men når jeg er i næste gear og kobler til så hakker den, dvs. jeg kan ikke få et blødt gearskift på nogen måde. Jeg har set inde på Turbobricks.com at en åben type ikke dur med K-jetronic, det skal være en recirkulerende fordi benzin er målt ud og blandingen blir for fed når den lufter ud, derfor det "klonk" der kommer ved gearskift , men jeg har set flere 240 turbo med en åben dumpventil og K-jet sammen så hvordan får i det til at virke? Både på røret efter ic og den fra turboen og til ic, har hørt det skal være så tæt som muligt på indsugningsmanifolden. Lang tekst til lille problem, hehe Mvh Morten Lundager


#3181 Morten Vig • 2005-04-12 17:06

En åben dump på et kanlæg kommer aldrig til att virke helt tilfredsstillende. De er beregnet til et system med mapsensor Teorien bag at placere den så tæt på gassplældet som muligt, er at fjerne trykket så hurtigt som muligt, Hvis den sidder før intercooleren skal luften efter ventilen jo vende retning, og det tager lidt tid. Åben eller recirkulerende, lyd eller funktion det er spørgsmålet. Jeg personligt ville vælge funktionen til en hver tid. MVH Morten