Tilbage

Afgift (Volvo-folk imellem #126)

Jan Hein • 2002-12-25 13:13

Hej alle Forum brugere og Glædelig (h)jul! Jeg er på udkik efter en 245 fra sidste halvdel af 80erne. Dem jeg har kikket på har været meget rustne, og jeg gidder ikke at svejse. Hvordan med import fra Tyskland? Er der en der ved hvordan told og skat vurderer afgiften på sådan en gammel svend? Jan Hein


#127 Jes • 2002-12-25 17:47

Hej Du kan få et fingerpeg om afgiften på www.bilpriser.dk. Desværre kan der kun beregnes tilbage til biler efter ca. 89-90. Generelt kan du regne med at afgiften er ca. 63 % af den pris bilen bliver handlet til ved forhandler i Danmark. D.v.s. koster en bil hos forhandleren i Danmark 100.000, så er afgiften ca. 63.000. Dermed må du maksimalt give 37 % af handelsprisen for en bil i Tyskland, for at det skal være en god forretning. Du kan bl.a. finde mange biler på www.mobile.de. Bemærk at tyskerne generelt er "gode" til at fotografere bilerne. Vær opmærksom på de sider af bilen der ikke er billeder af. God fornøjelse mvh Jes


#128 Jan Hein • 2002-12-25 22:08

Hej Jes Tak for det hurtige svar. Hvis jeg kikke på nettet efter sådan en volvo svinger priserne jo rigtigt meget. De billigste koster et par og tyve. og de dyreste ligger helt oppe over 40,000. Hvad er din erfaring med import og afgift. har du hørt om nogle der har betalt afgift på en volvo lign, den jeg vil ha? Jan


#130 Jes • 2002-12-26 10:36

Hej 1. Afgift på en ´89 er ca. i str. orden 25.000,-, men afhænger helt af bilens stand og km-tal. 2. Generelt om at hente bil i Tyskland: Markedet er "hurtigt". De gode tilbud er væk indenfor 1-2 dage. Områder som kan nås på en dags-rejse fra Polen er uinteressant for os danskere. Så derfor er de bedste biler for os danskere at finde i det vest/sydvestlige Tyskland, eks. Frankfurt, Ruhr-området. 3. Priserne svinger meget, men der "pruttes" også om prisen. Er man skrap kan en bil annonceret til 3000 Euro forhandles ned til 2200-2300 Euro. 4. Fra ´88 er 240-modellerne blevet omfattende galvaniseret,bl.a. døre og bagerste skærmkanter. Derfor kan man godt finde en fin ´88-89 i Danmark uden de store rustproblemer. Problemet er som regel bagklappen, som jo "blot" sidder med 4 skruer. mvh Jes


#131 Jan Hein • 2002-12-26 20:50

Hej Jes Mange Tak for svarene, Du er altid hurtig med lidt hjælp. Jeg vil forsætte min søgen i Danmark og Tyskland, Og når det bliver hverdag igen vil jeg kører ind til dem på Told og Skat og høre nærmere ang, import. Hvis du hører om en til salg kan du jo sende en Mail. Jan@jdm.dk