Tilbage

Undervognsbehandling (Karosseri #4440)

Aage • 2011-09-05 22:15

Nu er det jo snart tid til at give undervognen en gang smørelse... Hvad er bedst/lettest at bruge??


#100342 Kent Skovsen • 2011-09-06 01:49

Det nemmeste men måske ikke det bedste er at få gjort det på et værksted for så slipper man for alt det svineri.Har du selv kompressor og sprøjtepistol osv til det? Dinitrol er mit foretrukne mærke men det op til en selv hvad man vil bruge.


#100344 Peter Rasmussen • 2011-09-06 17:05

Og så lige gøre op med sig selv om det skal være voks eller olie baseret, og hvis bilen har været behandlet før, hvilket af det, det så var? Men jeg holder også på at Dinitrol er godt og hvis det er en ældre bil hvor der allerede er lidt begyndende så brug ML fra Dinitrol som er olie baseret. Man kan sagtens gøre det selv, men så skaf et sprøjteskema så du ikke glemmer noget. MVH Peter


#100345 Aage • 2011-09-06 19:15

Hej den er af ældre dato årg. 93 240, og den er behandlet med Pava sidste gang, er det så også ok. at bruge Dinitrol nu? og det er et gør det selv projekt.


#100346 Jacob • 2011-09-07 16:32

Du kan sagtens bruge Dinitrol ovenpå gammel pava... Dinitrol bruger, så vidt jeg ved, også højtryks vand til at rense undervognen, og så varm luftstrøm bagefter. almindelig sort pava er oliebaseret, som regel er voksbaseret noget lysere i farven, i modsætning til kul-sort. Suvos og Dinitrols er ihvertfald


#100347 Aage • 2011-09-07 17:30

skal alt gammelt undervognsbehandling af inden? især hvis man bruger andet produkt oven på det gamle? hvor køber man Dinitrol billigst? kan se T-Hansen har noget men det er jo ikke et kendt mærke.


#100349 Jacob • 2011-09-07 18:58

Det behandling der sidder fastklæbet på metalet i undervognen er der ingen grund til at fjerne... Det gør jo arbejdet :-) Aner ikke hvor man køber hva osv. evt hos dinitrol selv?


#100351 Peter Rasmussen • 2011-09-07 20:24

Dinitrol kan fås hos Harald Nyborg. ML er den tynde oliebasseret, den kan bruges oven på voksbaseret, men ikke omvendt. Jeg plejer at bruge ML i hulrum, men også som bindelag for det sorte i bunden. Husk at være grundig for det sorte kan ha sluppet men stadig hænge fast i bunden, så der trænger fugt ind under, du er nødt til at feks bruge en spartel eller lign for rent fysisk at tjekke om det sidder fast. Hold da op det blev snørklet, håber det var forståligt? MVH Peter


#100353 Aage • 2011-09-08 15:49

Hej Hvor mange forskellige slags Dinitrol skal man have fat i for at undervognsbehandle bil, syntes da der er ret mange på Harald Nyborg siden, og hvis man selv skal sprøjte det på hvilke skal man så vælge?


#100354 Knud Bager • 2011-09-10 10:00

Hej derude!! Husk endelig at afmontere pladen som sidder over tankarmaturet og se tilstanden på rørene som sider derfra-dette er nemlig et sted som langt de fleste rustbeskyttere ikke når op,som regel sidder der en hel del skidt og snavs og som er skyld i særdeles mange driftsforstyrrelser når rørene tærer og motoren således får falsk luft og går af H-Til.Skulle du begynde at "Kratte" i dette snavs er det en særdeles god ide at have et tankarmatur ved hånden-prisen kender jeg ikke-men formodes temmelig dyrt.Dette er også et oplagt sted at kigge når du er ude for at købe en"Ny" 240. God weekend K.Bager


#100355 Jens Peter Jensen • 2011-09-10 10:16

Jeg vil kun lige supplere med at det K.Bager skriver er nemlig overordentligt rigtigt, og et af de svage steder på Volvo 240, og nu er den yngste Volvo 240, 18 år gammel. MVH Jens Peter


#100356 Timo Schröder • 2011-09-10 10:41

Hej Efter, at fulgt tråden et par dage, må jeg så vist hellere komme med mine input. Jeg er søn af far der dels er metallurgi ingeniør og har brugt mere end 60 år på emnet korrisions beskyttelse. Jeg har jo på sidelinjen fulgt alle de utallige forsøg har har gået og rodet med over de sidste 30 år. Min fars hit rating er; 1 - Den tynde asfalt tjære som vejarbejderne sprøjter ud på det underlag der efterfølgende skal have udlagt asfalt. Produktet er vanvittigt slidstærkt, kraftigt vand/fugtafvisende samt forbliver blødt. Selvsagt er dette kun til undervognen. 2 - Pava/Suvo rigtigt gode produkter, der forbliver bløde, god indtrængnings evne, god vedhæftning. 3 - Dinitrol ML rigtigt godt i hulrum samt som primer på undervognen inden der påføres Dinitrol undervognsmasse som påføres men pensel ! Undervognsmassen bliver dog med tiden hård mere end godt så der skal jævnligt sprøjtes Dinitrol ML for at gøre undervongsmassen blød igen. Et lille trix bland undervongsmassen med petrolium så kan den sprøjtes på hvis man har det rigtige grej. Oliebasseret produkter kan anvendes oven på produkter indeholdende voks - men IKKE omvendt. God weekend -