Tilbage

Køb af 850 2,3 T5 (Volvo 800 Serien #2682)

Morten • 2008-02-03 18:15

Hej med jer, endelig fandt jeg et forum med volvo, men findes der andre forums ? mit spørgsmål er, jeg regner med at hente en 850 t5 i tyskland, i løbet af året, er der noget specielt jeg skal holde øje med, jeg vil jo gerne have så meget udstyr med som muligt... hvad er forskellen på en alm T5 og en R model andet end andre kofangere, og selvf. de ekstra 25HK ?? Håber i vil tage godt imod mine mange sikker lidt dumme spørgsmål her i starten!


#100101 Claus Trappaud Bondesen • 2008-02-03 21:11

Hej Morten. Velkommen Jeg kender 2 forum mere: Det ene er frit for alle, det hedder www.volvosnak.dk . Det andet er et medlems forum, for medlemmer af Kolding Volvo Klub (er landsdækkende) for alle Volvo modeller. www.koldingvolvoklub.dk Jeg kender ikke umiddelbart flere, men ved ikke.


#100102 Dennis Carlsen • 2008-02-03 21:49

Pas på bilens kilometertal.. Altså fusk med tælleren, om der er sat et andet speedometer i. En R har differentialespær, anden kabine og så er der andre småting som andre sikkert kan forklare.


#100103 Christian Fisker • 2008-02-03 22:09

Hej Morten Lige en lille kommentar til Dennis'; indlæg: Det er forholdsvist let at kontrollere, om bilen har kørt det antal kilometer, der står på "klokken". Der skal bare sættes en original Volvo tester i multistikket og så henter man de data ud, som motorens ECU har lagret. Og der lagres blandt andet, hvor mange kilometer motoren har kørt. Hvis ikke sælger er villig til, at man får foretaget denne lille test hos Volvo, eller hos en anden Volvoekspert som har denne tester, så skal man holde sig LANGT fra at købe bilen. Det er også fra disse data at servicelampen får sine oplysninger. Servicelampen styres af: Antal kørte kilometer, motorens samlede km-tal og kalenderen. På nogle modeller styres servicelampen kun af antal kørte kilometer. Så i alle Volvo 850 modeller kan data, vedr. antal kilometer bilen har kørt, hentes frem. Mvh Christian


#100105 Dennis Carlsen • 2008-02-03 22:24

Præcis, så hvis bilen har kørt med en lysende service lampe de sidste 50.000km kan man også se det. Vi havde en gang en kunde der havde købt en tysker, på klokken stod der 234.000 og da testeren kom på fik piben en anden lyd. Bilen havde gået over 400.000. Puha..


#100107 Morten • 2008-02-06 17:28

OK, det lyder da smart, ved i så også hvad afgiften ca ligger på, ved at hente en hjem fra tyskland.?


#100108 Christian Fisker • 2008-02-06 17:41

Hej Morten Ja det kan du selv prøve dig lidt frem med på SKAT';s hjemmeside. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1661335 Tag det nederste link, Beregn afgiften for den brugte bil, og prøv dig frem. Der står også alle reglerne vedr. import af brugte biler, og om hvordan proceduren forløber. Mvh Christian


#100110 Morten • 2008-02-06 19:59

Hmm.. at dømme efter dem jeg har fundet indtil videre derinde, så er reg. agiften da ret heftigt, så er det da ligefør det bedre kan betale sig at finde en der allerede er i DK