Tilbage

B230E motor (Gearkasse #1299)

Christian Jensen • 2005-12-12 19:09

Jeg har lige købt en af disse "semi"-GLT politimodeller, med 230E motoren. Jeg ved godt at det er svært at stille diagnoser - men jeg prøver alligevel----Jeg synes at den starter dårligt når den er kold, den turner fint men springer ligesom ikke rigtig igang - hvad kan være galt ?? (jeg ønsker af indlysende årsager ikke at skifte alt fra en ende af).....Hvad kan der i øvrigt fortælles om denne 230E motor - styrker svagheder etc. Alt har interesse


#100996 Johan Årman • 2005-12-12 22:37

Hej. Dit problem er nok fugt. Hvornår er din rotor, strømfordelerdæksel og tændkabler sidst skiftet? Skift alle disse dele, og det bliver straks bedre. Det er ikke så dyrt, men til gengld bliver det sjovere at starte om morgenen... Jeg kan selvfølgelig ikke garantere noget, men jeg har lige haft samme problem med min 244 med B21E, og det hjalp helt enormt. Venlig hilsen Johan Årman


#100997 Christian Jensen • 2005-12-13 18:16

Jeg har lige bestilt den komplette "tændingspakke". Iøvrigt kiggede jeg på rotoren igår - og hold kæft hvor så den ud, den var helt tilgroet med ir, så jeg tror og håber også at det er det.


#100998 Christian Jensen • 2005-12-17 19:24

Nu er alt hvad angår tændingen skiftet, rotor, dæksel, tændrør & kabler....og hold da kæft hvor det hjalp. Det er en HELT anden bil at starte - den er bare igang ved første "turn". Hele mollevitten har kostet 350,- hvilket jeg vil anbefale ALLE som er i tvivl om alderen på det som sidder i forvejen.


#100999 kent skovsen • 2005-12-17 20:22

Lyder da godt.Ja man ku jo evt skifte det hvergang man laver service ,skifter olie på sin bil.Da det jo normalt er en meget driftsikker bil.mvh Kent