Tilbage
Motorskift fra karburator til indsprøjtning (Motor #645)
Morten Lundager • 2003-07-16 21:22Hejsa. Jeg har haft min nuværende 240 i lidt over et år og den går jo stadig som ny, men nu vil have indsprøjtningen i stedet for karburatoren. Motoren jeg har i nu er B230A med bananmanifold, VX-knast og andre småting, og jeg skulle høre om der vil opstå klassiske problemer ved at købe en komplet indsprøjtningsmotor og så bytte rundt. Om der er særlige ting man skal være opmærksom på. mvh. Morten Volvo for life
#656 Sebastian Neumann • 2003-07-20 13:02
Hej. Hvis du skal bytte til indsprøjtning, så vær sikker på at du får alle tingene med, det være sig indsprøjtningsboks, evt. tændingsboks, hovedpumpe, forpumpe, pumperelæ, altså alle de ting der skal til for at få motoren til at køre. Husk også at der er lambda sensor og kat på de fleste af indsprøjtningsbilerne, det skal også på hvis du bytter, på din bil er der så vidt jeg husker formonteret stik til pumperelæ / styrerelæ og til hoved og forpumpe. Husk også at få et ledningsdiagram til bilen - hvis du ikke har et i forvejen, det hjælper jo lidt på det hele, ellers er der vel bare at sige god arbejdslyst... Mange hilsner. Sebastian NEumann
#664 Morten Lundager • 2003-07-23 16:14
Hej. Tak for hjælpen. Så mangler jeg bare motoren så arbejdet kan udføres. Du skulle vel ikke kende en der har sådan en til salg der har gået en 200000 km.? Hvad er forskellen egentlig på en B230F og B230E?
#674 Sebastian Neumann • 2003-07-25 17:18
Hej igen. Søg på autoophuggernes datalager, eller søg i jubii på en autoophugger, de har med garanti en motor liggende - de sælger dem jo også som regel med garanti. Så vidt jeg lige husker så er E motoren delelektronisk styret, med mekanisk sprøjt, mens F motoren er med elektronisk indsprøjtning. Mange hilsner. Sebastian