Tilbage

B230a til 230e (Motor #6374)

Per Jørgensen • 2006-06-10 13:05

Er det nemt at skifte fra b230a med m47 gearkasse til b230e med m46 m overdrive i en 245 fra 86. Jeg tænker mest på ledningsnet til motor og så er der noget med benzinpumpe samt ledning til overdrive. Er det nuværende ledningsnet forberedt til indsprøjtning eller skal det også skiftes.


#6380 kent • 2006-06-11 09:53

Prøv at kik under Diverse og derefter gå til Gør det selv der finder du et eksempel på motorskift


#6381 Jes Hebsgaard • 2006-06-11 13:18

Hej Motorskifte fra A til E motor i en ´86 er forholdsvis ukompliceret, da bilens ledningsnet er forberedt til det. Tilsvarende er det ret let at skifte fra M 47 til M 46, da ledningsnettet til overgearet er et separat ledningsnet. Du skal selvfølgelig sørge for at få alle dele med til såvel motor som gearkasse. til motor er det udover selve motoren også indsprøjtningsanlægget, tændingsanlægget, relæ til benzinpumper, benzinpumper (1 under bund og 1 i tank) samt rør/slanger til/fra benzinpumper. Til gearkassen er det det tilhørende ledningsnet inkl. relæ, gearknop med kontakt, gearkassebro samt kardan. mvh Jes


#6383 Allan J. Kokspang • 2006-06-11 14:01

Til Per. Mener du ikke motorskift fra en B230A til en B23E. :-) Hvis nogle går med tanker om at konvatere fra en A motor til en E motor, så husk lige at kontrollere at det ikke er en gl. diesel bil, som i vil sætte E motoren i, ledningsnette i diesel bilerne, er IKKE forberedt til E motorer, bare spørg Jens Peter.