Tilbage

Gik i stå. (Motor #4991)

Antonio Geyer • 2015-05-01 23:12

Min 230FD (km216000) gik forleden ved et trafiklys i tomgang i stå, og ville ikke starte igen. Efter 2-3 min gik den i gang, ingen problem på vej hjem. Sener igen vil den ikke starte. Tjekket for strømforsyning, tændning men ej tomgangsventil/regulator! Kan det være at den ”hænger” eller slit op? Eller noget anden der kunne være årsagen?? Tak for ideer!


#100803 Bjørn Kooper • 2015-05-03 12:35

Tjeck for fejlkoder- måske relæet til benzinpumpen. mvh Bjørn


#100804 Antonio Geyer • 2015-05-03 13:19

Tak Bjørn, har udlæst fire gange fejlkoder, altid 1-1-1, skiftet relæet, nye tændrør, bensintrykreg., rotor/strømford.dæksel,tændmodul ca. 10000km. der kommer bensin frem til tændrør, men ej testet tændspole og ledninger.!?


#100805 Bjørn Kooper • 2015-05-03 15:21

Har du også udlæst fejlkoder i hul nr 6?


#100806 Antonio Geyer • 2015-05-03 16:32

Ja også i nr. 6


#100807 Antonio Geyer • 2015-05-03 16:40

Har nu bestillt nye tændledninger/spole, ledninger er 40'oookm gammel, spolen måske(?) stædigvæk original d.v.s.215000 km gammel.!?


#100810 Jacob Nielsen • 2015-05-04 21:55

Hej Antonio. Jeg har haft lignende fejl på en B230FD og her var fejlen en defekt toppunksføler/ impulsgiver. Hilsen Jacob


#100812 Antonio Geyer • 2015-05-06 20:26

Hej Jacob, Tak for svaret! Er impulsgiver bare et andet ord for bankesensor? Gik din kun i stå i tomgang? Var det våd i indsugning/tændrør?


#100813 Antonio Geyer • 2015-05-06 20:26

Jacob, heller ingen fejlkoder??


#100814 Antonio Geyer • 2015-05-07 19:29

Så! Problem fundet-krumtapsensor var i stykker, det samme som hos dig Jacob. Tak for alle svar! Hilsen Antonio