Tilbage

topstykke til weber 45 (Motor #4976)

Martin Drejstel • 2015-01-23 20:54

Hej volvo gutter Jeg har lige købt 2x dubble weber 45 men hvilket topstykke er det beste at sætte dem på. Jeg har en volvo 240 gl 86' med en b230k med 115 hk. Sammen med de to kaburator har jeg en 272 graders knast liggende fra tidligere. jeg tænkte på at bruge en 530 top og bore den op så den hele passer sammen, er der nogle der har forsøgt sig med denne operation vil jeg meget gerne snakke med dem og, også se hvor dem de har fået det til at fungere. venlig volvo hilsen Martin


#101129 Jacob • 2015-01-24 06:23

Er du 100 på at det er en K motor? Er i tvivl om den ikke først kunne fåes fra 87. Nå skidt, vær obs på at K-motoren vist nok har ret store skåle i stemplerne, dvs hvis du sætter et andet topstykke på med store kamre så sænker du kompressionen og det har du ikke lyst til med en stor knast.


#101130 Emil Jensen • 2015-01-24 13:23

Hej Hvis det er en K motor kan du ikke bare sætte et andet topstykke på, da det er en Heron motortype. Det vil sige at topstykket er helt flat og forbrændingskammeret er i stemplerne. Du kan installere en V knast i K motoren, (koster omkring 1500 kr hos KG trimning) som giver lidt over de 130 HK som standard. Og med en korrekt manifold, justering af weberne, samt en standard udstødning fra en Volvo 240 Turbo, burde du nok få omkring de 140 eller 150. Samt noget af et optræk. :-) MVH Emil


#101132 Martin Drejstel • 2015-01-25 18:02

Hej har lige tjekket op på det og der er ikke en K-motor, men en A-motor. knasten er en H-knast. VH Martin


#101134 Jacob • 2015-01-26 12:05

tjek hvilket topstykke der sidder på nu. hvis det er et 405 er der ingen grund til at skifte. SÅ vidt jeg ved er 405 ca lige så godt som et 531 dvs en lille smule bedre end 530. H-knasten er en ret stor knast, men det skal nok virke når du har et godt højt kompressinsforhold. Motoren skal tage nogle omdrejninger før der sker noget.