Tilbage

´Kængurubenzin´og klonk-lyd (Motor #4954)

Henrik S • 2014-10-10 17:07

To hurtige spørgsmål: 1. Min 740, B230F, 1989 hopper og hakker ved kørsel og står og stiger/falder et par hundrede omdrejninger i tomgang. Jeg går ud fra det er en vacuumslange, der skal skiftes. Er der andre mulige fejlkilder? 2. Samme volvo har en heftig klonk-klonk-lyd fra højre forhjul/ophæng. Hiver man i hjulet i top og bund så klonker den igen. Hiver man i hjulet i siderne er der ingen lyd. Jeg tror det er enten styrekugler der skal skiftes eller hjullejer der skal strammes. Er der andre mulige fejlkilder? Grunden til jeg spørger som jeg gør er at min viden er besken på området og når jeg nu skal til at skille tingene ad, vil jeg gerne være forberedt på eventuelle andre problemer. vh Henrik


#100809 tom drewes • 2014-10-12 11:35

hej Henrik prøv at tjekke dit gummi ophæng som støddæmper sidder i kan være et tårnophæng se om der er revner i gummi , hvis der er kan det være det der er blevet stift, tjek evt. også dine krængnings stabilator ophæng kunne også være et kødben der er slidt kan give knagelyde og klunke lyde ved de mindste bump på vej. vær opmærksom på hvis du skal skifte tårnleje ophæng så vær omhyggelig med at mærke op ( hvis det er ligesom på en 245 ,sidder en bananformet skive over 2 møtrikker mærk den op som den sidder med en tusch også ved møtrikker så du ikke ændre på vinkel ved hjul , med dækslidtage som resultat ) mvh tom


#100811 Søren Frydendahl Krab • 2014-10-16 20:13

Foroven og neden med hjulet, skal lejet spændes op. Klokken, kan være tårnleje, men kan også være bærekugle, hvad er endnu være. Styrekugle er det ikke, når du gør det fra side til side Hvis du har en tomgangs styring på, kan den også gøre det, men check først vacum mvh Søren