Tilbage
Lidt startbesvær med en B230E..... (Motor #480)
Peter • 2003-06-02 14:11Hej. Vi har et lille, nærmest "ikke ekststerende" problem, som dog aligevel irretere os (mig) lidt. Hvis bilen har stået og er blevet kold så skal den køre 6-7 omgange (vil jeg tro) på starteren inden den starter. Når den er varm springer den derimod igang nærmest omgående. Vores gamle bil startede altid omgående, men det var nu heller ikke en Volvo... :-) Kan der være et problem, der gør dette, eller gør vi bare forkert når vi skal starte bilen.... ;-) Vores gamle bil skulle man træde gassen helt i bund og slippe igen, så startede den perfekt. Men med Volvo´en har jeg prøvet: Træde gassen i bund og slippe. Holde gassen halvt nede. Holde foden helt fra gassen. Have lang tids tænding på inden start. (ca. 15 sek.) Men det virker ikke som om at det ændre noget lige meget hvad man gør. Kort og godt: Er det normalt ?? :-) (Bilen er jo ikke ny, den har kørt 350.000 km. Mvh. Peter
#635 Boris Persson • 2003-07-15 10:54
Du er jo den heldige ejer af en indsprøjtningsmotor, som ikke arbejder efter samme principper som en kabureret motor gør. Det vil nok være for omfattende at forklare alle detaljer, blot sige til dig at istedet for en kaburator er der monteret indsprøjtningsdyser som tilføre den fornødne benzin. For at det kan ske, sidder der forskellige pumper til at presse benzinen frem til dyserne, hvis man kan sige det sådan. Der skal oparbejdes et vidst tryk før de virker og det er sandsynligvis her et sted at problemerne er. Et godt råd: Din vogn har 350 000 km på bagen og vi snakker om ret dyre reperationer, når vi snakker indsprøjtning,og er brændstoføkonomien i orden, de her ca. 10 - 11,5 km pr. liter, så vent de 6-7 omg. til den starter og træd aldrig på speederen, når du starter, hverken når den er kold eller varm, elektroniken sørger selv for det der skal sørges for..