Tilbage
B230K konverteret til turbo (Motor #3485)
lars jensen • 2009-07-06 17:28hej drenge, jeg vil gerne bygge min K motor om til en turbo. jeg har komplet turbomotor som ikke kan køre pga fejl 40. min svigerfar har lovet at hjælpe med denne ombygning. der er turbo med manifold og karb. med manif. jeg har oliekøler og slanger, jeg har den gamledags elektroniske tændning altså den med en blok oppe ved forlygten, udstødning og pakninger jeg er klar over at jeg skal have en ekstra toppakning på og der skal skiftes gevindstykke fra olifilteret så oliekøleren passer på. andet bundkar og luftfilter. jeg er bare i tvivel om tændningen. det ser ud som om at der er noget af det der er vaccum styret, kan jeg bare pille vaccum slanger af og køre med turboen som det er eller skal jeg skifte tændning mm. nogen snakkede engang om at jeg også skulle skifte strømfordeler til den gamle fra deffekt motoren... jeg er så meget i tvivel om hvordan og hvorledes, er der nogen gode råd?
#100310 Morten VJ • 2009-07-06 20:37
Efter min bedste overbevisning er en turbo på en k motor en blind vej. 2 toppakninger bliver aldrig godt, og hvad ender kompforholdet på??? Det skal HELST ENDE PÅ 8,0-1, men du har nu fjernet al squisch, og vil rimeligt sikkert tændingsbanke. Hvad fejler den gamle AT motor, man kan måske få den til at køre for små penge. MVH Morten