Tilbage

Effektforøgelse over 20% (Motor #3259)

Dennis Kristensen • 2005-04-28 11:50

Hej alle... Har tænkt på at smide en 940 lavtryksturbo motor i min bil. Men nu ligger der en B230a maskine, med 110hk standart - og derfor vil jeg overskride de tilladte 20% med ca 3hk - nogen der ved hvad man skal gøre for at søge om det, evt. hvor meget det kommer til at koste i ekstra afgift, godkendelse af bilen og hvem jeg kontakter? Tak


#4104 Peter Juul • 2005-09-08 22:38

Hej, du kan evt lægge en B230AT i eller endnu bedre en B230AT med et andet ledningsnet og injection osv fra en turbo, det har jeg gjort, men jeg har dog ikke taget injection osv fra en turbo og har lidt problemer med den men en B230AT er med et originalt Volvo turbo kit monteret, dvs lavere kompression, en tryk carburator, anden strømfordeler og selvfølgelig turbo og udstødning + diverse. Du skal mig bekendt kun betale afgift af forskellen på den model du har nu og så den model din bil skifter identitet til, jeg har selv undersøgt det da jeg købte min bil der var ombygget fra B230A til B230AT. Det gode er dog at du må i grove træk bygge alt det om på din egen motor som du vil så længe du beholder din motorblok og dit topstykke, du må feks gerne få fræst større ventiler i dit topstykke men du må ikke skifte til et tilsvarende med større ventiler som standard. Der er hos told og skat et dokument med en oversigt over afgjorte sager om afgift/ikke afgift.