Tilbage

Forventet ydelse? (Motor #1886)

Simon D. Hansen • 2004-06-06 21:06

Hej Jeg har købt mig en Volvo 240 GLT '86, som har gået små 220.000km. Den er uden rust, er blevet undervognsbehandlet en god slat gange - bliver malet hele vejen rundt til op under vinduerne osv. Alt i alt har jeg måske ikke gjort verdens bedste handel (prismæssigt), men det er den bil jeg vil have og det må jeg så ofre lidt på. Jeg har tænkt mig at stoppe følgende stumper i den, men ville lige høre jer herinde - inden jeg gør alvor af det. Jeg vil ligeledes gerne høre om I evt. har forslag til ændringer o.lign. KG Trimning KG002 Knast 300° KG Trimning Knasthjul KG Trimning Typ1 Extraktgrenrør 2½" Simons udstødning m. turbo afgang KN Luftfilter indsats Jeg har dog tænkt mig at prøve med et helt åbent filter, men tror det vil larme for meget til mig. Jeg glæder mig til at høre hvad I siger til det! Mvh Simon D. Hansen Århus


#1887 Emil J • 2004-06-06 22:17

Det lyder da lækkert nok! Har nogle spørgsmål: 1. Hvilken motor har du i din bil? 2. Kunne du evt ikke tage billeder under hele projektet? Jeg vil gætte på du lander på omkring de 200 HK. Måske mer. :) Emil J


#1888 Simon D. Hansen • 2004-06-06 22:51

Emil, er bange for min kære mekker fikser det imens jeg er på arbejde, men der skal helt sikkert nok komme pics efterfølgende. Regner også med der bliver til lidt video. P.s. tror de 200hk er lige lovligt højt sat - men 150hk og lidt til håber jeg da på. Ville bare gerne høre om det er et realistisk ønske. Mvh Simon


#1889 René Østergaard • 2004-06-06 23:21

Ja, jeg holder nu stadig på de 160 HK, Simon... ;)


#1890 Emil J • 2004-06-07 02:31

150 HK?! Det var ikke meget. Sidder lige og kigger lidt i Vmax. (Ved det godt Drengerøv) Der er en 240 i med Volvo T Sport kit. 200+ HK. Der er jo også intercooler på. Desuden går bilen fint gennem syn med det sæt! Det sæt ville jeg meget gerne smide i min. Jeg ville så nok udskifte karburatoren med en anden trykkarburator: F.eks en Weber. Jeg er ikke meget for de gamle sure SU karburatore. ;) Men fra 112 hk til 200.. Det kan mærkes! Meget tror jeg! bare lige en tanke. Forresten: nogle der ved hvad det komplette sæt koster? Hos Volvo? M.v.h Emil J


#1893 Michael • 2004-06-07 16:31

Den som Simon kigger på er jo ikke med turbo, men med B230E(129hk) motor. Den i Vmax er jo med turbo osv.


#1899 michael nordahn • 2004-06-08 17:47

Jeg har haft en motor med den der trykladet karb. og intercooler, fra volvo r-sport... det køre udemærket, men jeg vil ikke forvente meget mere end ca. 170 hk, afhængit af hvem der laver justeringen... jeg har til gengæld hørt om dem der ligger en penta krumtap i deres B-230 motor, og derved "stroker" den til en del flere kubik, samt føder den med en ordentlig knast+karb, på et 531 topstykke... SE det skulle funke... MEN MEN,,,, hvis du finder en penta krumtap, så lad lige mig høre om det...... Jeg VIL også have sådan en, har en lam 945, der trenger til opfriskning i motoren... PS.. Sidest jeg fik en pris, var den følgende......... 25000.-


#1903 Kent • 2004-06-09 11:36

til dem der gerne vil ha en karburatorturbomotor så har jeg en ekstra . jeg har købt til dele for jeg tvivler på at man ka få nye stumper til det sæt idag . Den jeg har er en b230 med intercooler men jeg vil tro at ca 180 er realistisk at hente fra den motor.Den motor jeg lægger i min er en b19 som er født med lav kompression jeg kender godt ham fra v.max den kører ok i kan jo bare komme til volvo træf i kolding og se den han vil ha 80000 kr for den men hmm så køber jeg den nu ikke