Tilbage
Startproblemer (Motor #1542)
Emil J • 2004-03-16 17:02Davs... Nu er jeg godt træt af at min bil aldrig kan starte når den har været ude og køre en lille tur f.eks 1 km. Jeg holdte idag på en parkerings plads ved SuperBest.. Også gad den ikke starte.. Den humper sig lidt gang.. Men dør spontant.. Efter mange forsøg og meget leg med chocker, kan man lige få givet lidt gas... Så den kommer op på 2000 RPM... Og der skal man holde den.. Ellers.. Begynder den at humpe.. Og "gå" uroligt.. Også når den er driftsvarm. Hvad er der galt.. Det er sket 3 gange nu. Det er især når det har regnet hele dagen. Det lyder som et fugt problem.. Men hvad skal jeg evt rense og tørre af? Det er sjovt at problemet ikke er der når den er kold.. Så starter den med det samme.. Men ligså snart den har kørt lidt.. 1 km eller så og du stopper motoren og går ind for at handle.. Så gider den ikke... Så kan den finde på at slå tilbage & skyde i potten. Bilen er fra 86.. Med B230A motor & AW71 gearkasse. M.V.H Emil J
#1545 ole • 2004-03-16 20:10
go aften Jeg har haft næsten samme problem med en volvo 740 med B230A motor, men det var bare altid, ikke kun når det regnede. Når bilen var varm og blev parkeret i et par minutter, så var den svær at starte. Ingenting hjalp, kun tålmodighed og en solid starter!!!!. Problemet blev løst ved at sænke benzin niveauet i svømmerhuset. Varmen fra motoren bevirkede at benzinen steg op og løb ind i karburatoren og druknede denne. Men hvis det kun er i regnvejr at du har problemet så...... det er mit bedste bud. mvh ole
#1546 Emil J • 2004-03-17 01:31
Der ikke noget når den er driftsvarm, når man skal starte igen. Men.. Når den er mellem kold/varm.. Så har den problemer... Det kan jo også være karburatoren der er slidt... Der er olie på & membranen fejler intet. Jeg har sku fulgt anvisningen i bogen hvordan man starter. Lige fedt hjælper det.. Kan da have noget med Vacuum systemet at gøre.. Der nogle af de små vacuum slanger der nemlig er revnet? Hilsen Emil J
#1547 Erling • 2004-03-17 18:04
Aha! Vakumslangene MÅ være i orden for at motoren skal gå rent. En enkel test er å spraye startgass (eller 5-56 om det er det du har for hånden) rundt slangene og innsuget mens motoren går på tomgang. Da avsløres tyvluft gjennom at motoren går opp i turtall. (Selv foretrekker jeg å ha et brannslukkingsapparat i nærheten, men så er da jeg også en pessimist av natur.) Alternativt; kan det være flottøren som er druknet? Erling. http://home.no.net/ebrox
#1548 Emil J. • 2004-03-18 15:22
Hej... Nu kigger jeg på den her i weekenden.. Renser diverse tændningskabler og spolen. Evt tager dækslet af strømfordeleren og giver det en tur.. Evt checke det for revner.. Nogle der ved hvor jeg kan købe alle de vacuum slanger henne? Nogle af det ligner nogle t stykker.. Såh.. De koster nok en formue hos Volvo.. :/ @Erling: "flottøren" hvad er det? Flyderen i karburatoren? Er ikke så god til det norske.. :D Bilen køre jo godt nok... Det sker bare en gang imellem.. Og det er pinligt.. At holde der og motoren slår tilbage, skyder & sprutter! Heldigvis er den født med en stærk starter og stærkt batteri.. Emil J
#1553 Erling • 2004-03-19 08:36
Hvis du skal sjekke høyspent-delen av det elektriske anlegget er et gammelt tricks å vente til det er mørkt, og så spraye rent vann i en fin tåke rundt tennkabler og fordeler. Hvis du da ser fyrverkeri, er det på høy tid å skifte deler! Ellers er det min erfaring at Volvo originaldeler slett ikke alltid er dyrere enn uoriginalt, jeg ville definitivt undersøke prisene hos forhandleren først ang. vakumslangene. Og joda, det er flyteren jeg mente! Nå har jo du en helt annen forgasser enn den som satt på min bil (Cisac), men da min virkelig skapte problemer for et par år siden, var en av mange årsaker at plast-flottøren var trukket full av bensin. Erling. http://home.no.net/ebrox