Tilbage

16V konvertering - Remstrammer??? (Motor #120)

Sebastian • 2002-12-19 20:28

Hej alle sammen. Jeg har et 16V topstykke liggende, i perfekt stand, og har læst og set billeder / været live til stede af nogle folk, der har konverteret en almindelig 8V motor til 16V. Jeg ved at stemplerne i min egen skal drejes af og så videre, samt at jeg skal finde en anden tandrem, samt tage tandremsdrevet fra krumtappen med de runde tænder. Mit spørgsmål er nu : Er der nogle af jer derude der har erfaringer hvad angår remstrammeren. På 16V sidder den jo på blokken, mens den på en almindelig B23 sidder på topstykket. Er der nogle derude der kender en der kan fortælle mig hvordan jeg løser problemet ? Jeg har forstået at der er to "ekstra" bolthuller eller noget i 16V toppen. Men altså - er der nogen derude der har erfaringer med det. Grunden til at jeg vil konvertere og IKKE bytte motor er at 16V motoren efter hvad jeg har fundet ud af, har uens cylindervægge - hvad angår tykkelse, samt at krumtappen ikke kan klare det når man bruger turbo / kompressor. Og den italiensk / svenske turboversion af 740 B204FT motoren er jo absolut ikke til at få fingrene i - eller ? Nå, på forhånd tak for de svar der måtte komme Med venlig hilsen. Sebastian Neumann


#784 Volvo6 • 2003-08-29 18:20

Har lest om dette problemet, les på volvosider om 240 turbo. der står det av og til noe om 16V.