Tilbage

B230E motor (Motor #1151)

Simon D. Hansen (Sputte) • 2003-12-28 00:13

Hej Når vi runder det skarpe hjørne og kommer ind i 2004, skal jeg have smidt en GLE motor i min 244. Jeg kører pt. med en B230A motor, så der er en del der skal skiftes ud - jeg får det dog gjort hos en mekaniker og skal slippe ~5.500,- inkl. alt (tank, ledninger osv. osv.). Jeg regner desuden med at smide en skarp knast i, montere bananmanifold, justerbart knasthjul, 2½" potte hele vejen ud som skal ende ud i en turbo afgang - desuden får jeg lavet noget tilslutning, så jeg kan få et åbent luftfilter på. Ikke utænkeligt jeg bliver træt af larmen fra filteret og der kommer et originalt på igen, men det skal prøves. Desuden skal jeg have fat i nogle andre bremseskiver + klodser - noget I kan anbefale? Og nej, originale er ikke nok - der MÅ være noget bedre! Hvad må jeg forvente at ydelse (hk/nm)? Har I kommentarer ang. projektet, så fyr endelig løs - alt er velkomment.


#1161 Kent • 2004-01-01 15:31

du skal prøve at spørge Henrik Ølsgaard om dette da han er meget erfaring om dette


#1162 Michael • 2004-01-01 18:37

Mht. dit valg af udstødning, så mener jeg at nogen inde på MG har snakket om at man max. må montere 2,25" udstødning på en sugemotor, da modtrykket ellers vil blive for lille.


#1166 Thomas Jensen • 2004-01-02 22:33

Ang: Klodser og skiver, så prøv www.autobremsen.dk, Greenstuff har lige vundet en test i Max Power Ang: Udstødning så prøv enten Four-stroke Performance tuning A. Graham Bell ISBN nr. 1 85960 435 8, her finder du alt om beregning af udstødning. det er ret komplekst. Men hvis nogen kan oplyse hvor mange grader din udstødningsventil åbner før BDC (Bottom Dead Center, stempel nede), kan jeg beregne det for dig. PS: Er der nogen der kender BDC for B230F?